Oké, de AHA-sessie is achter de rug: what’s next?

Oké, de AHA-sessie is achter de rug: what’s next?

Oké, de AHA-sessie is achter de rug: what’s next?

Het communicatieconcept

Met de uitkomst en het enthousiasme van de AHA-sessie ga ik aan de slag met de volgende stap: de ontwikkeling van het communicatieconcept. Deze rode draad voor al je uitingen bestaat uit de volgende onderdelen:

MANIFESTO

Op één A4-tje vang ik kort en krachtig in woorden waarom mensen voor jou zouden moeten kiezen en niet voor jouw concurrent. Hiermee wordt ook meteen de tone-of-voice en stijl neergezet hoe je met doelgroep communiceert: van website tot advertentie tot telefoongesprek. Op een manier die als geen ander bij jou en je bedrijf past.

PAY-OFF

Jouw verhaal en je plek in de markt (positionering) worden vervolgens samengevat in een pay-off, ook wel slogan genoemd. Deze regel is een shortcut om jouw verhaal op te roepen bij je prospects en klanten. Zoals bijvoorbeeld Red Bull geeft je vleugels of Cool Blue, alles voor een glimlach.

BEELDTAAL

Je verhaal wordt uiteraard ook gevisualiseerd. Hiervoor ontwikkel ik jouw eigen beeldtaal: een cocktail van lettertypes, kleuren, beelden en beeldstijlen. Hierdoor ervaart je doelgroep in elk contactmoment hetzelfde karakter en is je boodschap altijd helder en relevant. Zo gaan alle communicatiemiddelen elkaar versterken, hoe mooi is dat!

PRESENTATIE

Het geheel wordt overzichtelijk aan je gepresenteerd en uitgewerkt naar bijvoorbeeld een eerste aanzet voor je nieuwe website en andere materialen die er nodig zijn om je doelgroep te bereiken. Na afloop ontvang je de presentatie in pdf-vorm zodat je alles op je gemak nog eens door kunt lopen.